2014年7月22日火曜日

Happy Birthday, Daddy!!


 

今日は旦那様の誕生日。
本人のリクエストで動物園に行ってきました。

こんな猛暑の中、動物園?!と思ったけど、動物が大好きな旦那様。
それに娘も動物が大好きになってきているので、暑いのを覚悟で頑張りました。

これは、必死にフラミンゴを見ている娘。大きなバードに興味津々だったみたい。



フラミンゴは私が2番目に好きな動物なので娘も気に入ってくれて良かったな♡

フラミンゴって本当に可愛い。このままクラッチバックにしたい。

旦那様が1番大好きな動物のチンパンジーを見に。

暑いから、みんな寝ていて「おいで〜」と言っても反応なし。仕方ないので、ガラスに顔を貼付けて様子を観察。








旦那が自慢の鳴きまねをしても効果なし。

暇だったので、乱れた娘の髪を結い直そうとしてヘアゴムを外すと、、、、

娘のボサボサ髪に、何故かメスのチンパンジーが反応!!しかも、必死に餌をあげようとしてくる!!!
あまりのボサボサ具合が、チンパンジーに見えたのかな。

その後も、必死にアピールしてくれたんだけど、、、。


「わたち、あきちゃった〜。」
て感じでチンパンジーを完全無視!!

ママの大好きなキリンさんにも、興味なし。

こういう時も、熊本動植物園には遊園地スペースがあるので引き続き楽しめます。

と言っても、娘に乗れたのはこの2つくらいだったけど。

娘もお疲れだったので、場所をダウンタウンに移してお買い物。
動物園でいっぱい遊んだので、ベビーカーの中でぐっすり寝ていてくれました。

そして夜はレストランでお食事。
ずっと気になっていた、サルヴァトーレ・クオモへ。

毎年そうなんだけど、こういうきちんとした食事の場で、主人は感謝の気持ちを伝えてくれます。
話してるうちに感極まってくることも、しばしば。
そういう時に、ジョークで返したり、照れてしまうのが私の、、というか日本人の悪いところ。思った事を素直に話せてれば色々スムーズに行くのにね。

ウルウルしてきたダディーに手を差し伸べてあげた娘。でも食べる事は止められませんでした。
娘にも主人のような素直な性格を引き継いで欲しいな、と思う今日この頃。

帰りは、ホロ酔いダディーとご機嫌娘が、アーケードで踊ってました。



「幸せすぎて怖い!!」と主人は言ってましたが、バッチリ新居の件でドラブル続きだよ〜!何も怖がる事はない!


何はともあれ、今年も大好きな主人のお誕生日を娘と3人でお祝い出来て良かったです。
お友達とワイワイお祝いするのが大好きだった主人。その大切なお友達と離れて、熊本まで来てくれて本当にありがとう。これからも仲良くやっていこうね。


Quick Summary in English:
“Today was Hubby’s birthday. We went to the zoo as he requested.” I don’t know why he wanted to go in this heat, but he really likes animals. Little Poo is starting to like animals as well so we suffered through the heat. Here Poo is seriously checking out some flamingoes. She’s never seen birds that big. Flamingoes are my 2nd favorite animal so I’m glad she likes them. They are so cute, I wish I could make one into a purse. Hubby likes chimpanzees but they were all resting. Hubby’s chimpression didn’t have any effect, but as I removed the hair bands to fix Little Poo’s hair… A female chimp came up and tried to feed her! Maybe it was her “halfro”. Poo wasn’t that interested tho. She wasn’t interested in giraffes (which I love) either. So we tried some amusement park rides. We then went downtown and Poo slept in the stroller. I took Hubby to dinner at Salvatore Cuomo’s and whenever I do something nice for him on his birthday Hubby always shows me his appreciation. I usually get embarrassed and come back with a joke, but I should be as honest as he is. Little Poo held her hand out to Daddy seeing his happy tears - but she didn’t stop eating… I hope she’s more like him about showing her feelings. Afterwards, happy Poo and slightly tipsy Hubby danced along the arcade. 
Hubby likes celebrating with a bunch of people, but he’s come all the way here to Kumamoto away from his friends and I really appreciate that.
ランキングに参加してます。良かったらクリックしてね。
Please click and help improve my ranking!:)
にほんブログ村 子育てブログ ハーフの子へ

0 件のコメント:

コメントを投稿